Betyget E
Eleven gestaltar med godtagbara resultat enkla uttryck med sin kropp och röst.
Eleven både samarbetar i grupp och samspelar i gestaltning med viss säkerhet.
Eleven använder med viss säkerhet sceniska uttrycksmedel för att kommunicera med publik.
Eleven visar godtagbara kunskaper om den sceniska berättelsens uppbyggnad.
Eleven gör enkla analyser och tolkningar av sceniska gestaltningar, med användning av relevanta begrepp.
Eleven reflekterar över och diskuterar översiktligt det egna skapandet.
Betyget D
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Betyget C
Eleven gestaltar med goda resultat genomarbetade uttryck med sin kropp och röst.
Eleven både samarbetar i grupp och samspelar i gestaltning med säkerhet.
Eleven använder med säkerhet sceniska uttrycksmedel för att kommunicera med publik.
Eleven visar goda kunskaper om den sceniska berättelsens uppbyggnad.
Eleven gör välgrundade analyser och tolkningar av sceniska gestaltningar, med användning av relevanta begrepp.
Eleven reflekterar över och diskuterar utförligt det egna skapandet.
Betyget B
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Betyget A
Eleven gestaltar med mycket goda resultat väl genomarbetade uttryck med sin kropp och röst.
Eleven både samarbetar i grupp och samspelar i gestaltning med god säkerhet.
Eleven använder med god säkerhet sceniska uttrycksmedel för att kommunicera med publik.
Eleven visar mycket goda kunskaper om den sceniska berättelsens uppbyggnad.
Eleven gör välgrundade och nyanserade analyser och tolkningar av sceniska gestaltningar, med användning av relevanta begrepp.
Eleven reflekterar över och diskuterar utförligt och nyanserat det egna skapandet.