Betyget E
Eleven visar godtagbara kunskaper om scenisk design.
Eleven skapar en enkel design och använder med visst handlag olika material och tekniker.
Eleven samarbetar med viss säkerhet i grupp. Dessutom arbetar eleven på ett säkert sätt och med hänsyn till hälsa och arbetsmiljö.
Eleven kommunicerar med viss säkerhet med publik via olika sceniska uttrycksmedel.
Eleven gör enkla analyser och tolkningar av olika sceniska gestaltningar med fokus på sceniska uttrycksmedel, med användning av relevanta begrepp.
Eleven reflekterar över och diskuterar översiktligt det egna skapandet.
Betyget D
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Betyget C
Eleven visar goda kunskaper om scenisk design.
Eleven skapar en genomarbetad design och använder med gott handlag olika material och tekniker.
Eleven samarbetar med säkerhet i grupp. Dessutom arbetar eleven på ett säkert sätt och med hänsyn till hälsa och arbetsmiljö.
Eleven kommunicerar med säkerhet med publik via olika sceniska uttrycksmedel.
Eleven gör utvecklade analyser och tolkningar av olika sceniska gestaltningar med fokus på sceniska uttrycksmedel, med användning av relevanta begrepp.
Eleven reflekterar över och diskuterar utförligt det egna skapandet.
Betyget B
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Betyget A
Eleven visar mycket goda kunskaper om scenisk design.
Eleven skapar en väl genomarbetad design och använder med mycket gott handlag olika material och tekniker.
Eleven samarbetar med god säkerhet i grupp. Dessutom arbetar eleven på ett säkert sätt och med hänsyn till hälsa och arbetsmiljö.
Eleven kommunicerar med god säkerhet med publik via olika sceniska uttrycksmedel.
Eleven gör utvecklade och nyanserade analyser och tolkningar av olika sceniska gestaltningar med fokus på sceniska uttrycksmedel, med användning av relevanta begrepp.
Eleven reflekterar över och diskuterar utförligt och nyanserat det egna skapandet.