Betyget E
Eleven uppmärksammar och bedömer hälsotillstånd och behov av åtgärder för bevarande av hälsa och funktionsförmåga inom valt kunskapsområde med godtagbart resultat.
Eleven planerar, genomför och dokumenterar arbetsuppgifter inom kunskapsområdet på ett yrkesetiskt och smittförebyggande sätt med godtagbart resultat.
Eleven kommunicerar med patienter och samverkar med andra yrkesgrupper med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
Eleven visar godtagbara kunskaper om det systematiska kvalitetsarbetets funktion och nytta i den dagliga vården och omsorgen.
Eleven arbetar på ett sätt som är säkert för sig själv och andra samt i enlighet med relevanta lagar och andra bestämmelser.
Betyget D
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Betyget C
Eleven uppmärksammar och bedömer hälsotillstånd och behov av åtgärder för bevarande av hälsa och funktionsförmåga inom valt kunskapsområde med gott resultat.
Eleven planerar, genomför och dokumenterar arbetsuppgifter inom kunskapsområdet på ett yrkesetiskt och smittförebyggande sätt med gott resultat.
Eleven kommunicerar med patienter och samverkar med andra yrkesgrupper med god anpassning till syfte, mottagare och situation.
Eleven visar goda kunskaper om det systematiska kvalitetsarbetets funktion och nytta i den dagliga vården och omsorgen.
Eleven arbetar på ett sätt som är säkert för sig själv och andra samt i enlighet med relevanta lagar och andra bestämmelser.
Betyget B
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Betyget A
Eleven uppmärksammar och bedömer hälsotillstånd och behov av åtgärder för bevarande av hälsa och funktionsförmåga inom valt kunskapsområde med mycket gott resultat.
Eleven planerar, genomför och dokumenterar arbetsuppgifter inom kunskapsområdet på ett yrkesetiskt och smittförebyggande sätt med mycket gott resultat.
Eleven kommunicerar med patienter och samverkar med andra yrkesgrupper med mycket god anpassning till syfte, mottagare och situation.
Eleven visar mycket goda kunskaper om det systematiska kvalitetsarbetets funktion och nytta i den dagliga vården och omsorgen.
Eleven arbetar på ett sätt som är säkert för sig själv och andra samt i enlighet med relevanta lagar och andra bestämmelser.