Betyget E
Eleven skapar ett enkelt material med ett personligt uttryck.
Eleven samarbetar med andra på ett i huvudsak fungerande sätt i såväl träning som nummerarbete.
Eleven improviserar och utforskar olika uttryck inom cirkus på ett godtagbart sätt.
Eleven visar godtagbara kunskaper om sceniska uttrycksmedel genom historien.
Eleven utför övningar på ett säkert sätt och med viss skicklighet samt bedömer och hanterar risker med övningar med viss säkerhet.
Eleven tillämpar kunskaper om anatomi och träningslära i sin träning på ett godtagbart sätt.
Betyget D
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Betyget C
Eleven skapar ett genomarbetat material med ett personligt uttryck.
Eleven samarbetar med andra på ett fungerande sätt i såväl träning som nummerarbete.
Eleven improviserar och utforskar olika uttryck inom cirkus på ett gott sätt.
Eleven visar goda kunskaper om sceniska uttrycksmedel genom historien.
Eleven utför övningar på ett säkert sätt och med god skicklighet samt bedömer och hanterar risker med övningar med säkerhet.
Eleven tillämpar kunskaper om anatomi och träningslära i sin träning på ett gott sätt.
Betyget B
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Betyget A
Eleven skapar ett väl genomarbetat material med ett personligt uttryck.
Eleven samarbetar med andra på ett väl fungerande sätt i såväl träning som nummerarbete.
Eleven improviserar och utforskar olika uttryck inom cirkus på ett mycket gott sätt.
Eleven visar mycket goda kunskaper om sceniska uttrycksmedel genom historien.
Eleven utför övningar på ett säkert sätt och med mycket god skicklighet samt bedömer och hanterar risker med övningar med god säkerhet.
Eleven tillämpar kunskaper om anatomi och träningslära i sin träning på ett mycket gott sätt.