Betyget E
Eleven visar godtagbara kunskaper om arbetsprocesser och arbetsmetoder inom reparationer av olika typer av karosskador på begränsade ytor på fordon.
Eleven reparerar med viss skicklighet mindre karosskador på begränsade ytor på fordon. Eleven bedömer olika typer av skador och väljer med viss säkerhet metod utifrån skadans art och placering.
Eleven genomför med viss säkerhet kvalitetskontroll och efterbehandling av reparerade ytor på fordon.
Eleven använder med viss säkerhet digitala informationssystem och teknisk information samt använder med visst handlag verktyg och övrig utrustning.
Eleven arbetar säkert, miljö- och kvalitetsmässigt i enlighet med lagar och andra bestämmelser samt fordonstillverkarens krav. Dessutom arbetar eleven såväl självständigt som tillsammans med andra för att nå planerade resultat. Resultatet av elevens arbete är godtagbart.
Eleven kommunicerar med viss användning av fackspråk som är anpassat till målgruppen.
Betyget D
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Betyget C
Eleven visar goda kunskaper om arbetsprocesser och arbetsmetoder inom reparationer av olika typer av karosskador på begränsade ytor på fordon.
Eleven reparerar med skicklighet mindre karosskador på begränsade ytor på fordon. Eleven bedömer olika typer av skador och väljer med säkerhet metod utifrån skadans art och placering.
Eleven genomför med säkerhet kvalitetskontroll och efterbehandling av reparerade ytor på fordon.
Eleven använder med säkerhet digitala informationssystem och teknisk information samt använder med gott handlag verktyg och övrig utrustning.
Eleven arbetar säkert, miljö- och kvalitetsmässigt i enlighet med lagar och andra bestämmelser samt fordonstillverkarens krav. Dessutom arbetar eleven såväl självständigt som tillsammans med andra för att nå planerade resultat. Resultatet av elevens arbete är gott.
Eleven kommunicerar med god användning av fackspråk som är anpassat till målgruppen.
Betyget B
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Betyget A
Eleven visar mycket goda kunskaper om arbetsprocesser och arbetsmetoder inom reparationer av olika typer av karosskador på begränsade ytor på fordon.
Eleven reparerar med god skicklighet mindre karosskador på begränsade ytor på fordon. Eleven bedömer olika typer av skador och väljer med god säkerhet metod utifrån skadans art och placering.
Eleven genomför med god säkerhet kvalitetskontroll och efterbehandling av reparerade ytor på fordon.
Eleven använder med god säkerhet digitala informationssystem och teknisk information samt använder med mycket gott handlag verktyg och övrig utrustning.
Eleven arbetar säkert, miljö- och kvalitetsmässigt i enlighet med lagar och andra bestämmelser samt fordonstillverkarens krav. Dessutom arbetar eleven såväl självständigt som tillsammans med andra för att nå planerade resultat. Resultatet av elevens arbete är mycket gott.
Eleven kommunicerar med mycket god användning av fackspråk som är anpassat till målgruppen.