Betyget E
Eleven gestaltar med godtagbart resultat enkla sceniska karaktärer med sin kropp och röst.
Eleven både samarbetar i grupp och samspelar i gestaltning med viss säkerhet.
Eleven kommunicerar med viss säkerhet med publik genom gestaltning av sceniska karaktärer.
Eleven visar godtagbara kunskaper om hur olika sceniska karaktärer bygger upp sceniska berättelser.
Eleven gör enkla analyser och tolkningar av sceniska gestaltningar, med användning av relevanta begrepp.
Eleven reflekterar över och diskuterar översiktligt det egna skapandet av sceniska karaktärer.
Betyget D
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Betyget C
Eleven gestaltar med gott resultat genomarbetade sceniska karaktärer med sin kropp och röst.
Eleven både samarbetar i grupp och samspelar i gestaltning med säkerhet.
Eleven kommunicerar med säkerhet med publik genom gestaltning av sceniska karaktärer.
Eleven visar goda kunskaper om hur olika sceniska karaktärer bygger upp sceniska berättelser.
Eleven gör utvecklade analyser och tolkningar av sceniska gestaltningar, med användning av relevanta begrepp.
Eleven reflekterar över och diskuterar utförligt det egna skapandet av sceniska karaktärer.
Betyget B
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Betyget A
Eleven gestaltar med mycket gott resultat väl genomarbetade sceniska karaktärer med sin kropp och röst.
Eleven både samarbetar i grupp och samspelar i gestaltning med god säkerhet.
Eleven kommunicerar med god säkerhet med publik genom gestaltning av sceniska karaktärer.
Eleven visar mycket goda kunskaper om hur olika sceniska karaktärer bygger upp sceniska berättelser.
Eleven gör utvecklade och nyanserade analyser och tolkningar av sceniska gestaltningar, med användning av relevanta begrepp.
Eleven reflekterar över och diskuterar utförligt och nyanserat det egna skapandet av sceniska karaktärer.