Betyget E
Eleven tolkar, memorerar och framför med viss säkerhet koreografi och repertoar i sceniska sammanhang med en variation av kroppsliga uttryck. I dansen kommunicerar eleven med publiken samt visar godtagbar dansteknik för att skapa en scenisk helhet.
Eleven arbetar med viss säkerhet med pas de deux.
Eleven anpassar med viss säkerhet sin dans till musikaliska aspekter, rum och konstnärliga sammanhang.
Eleven tillämpar repetitionsprocessens olika delar samt anpassar och utvecklar konstnärligt uttryck utifrån återkoppling med viss säkerhet. I samband med detta löser eleven koreografiska utmaningar med godtagbart resultat.
Eleven samarbetar med viss säkerhet med partner och andra medverkande i konstnärliga processer.
Eleven utvärderar med enkla omdömen arbetsprocessen, den egna arbetsinsatsen och resultatet i relation till koreografiska utgångspunkter och förhållningssätt.
Eleven använder med viss säkerhet begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra inom yrkesområdet.
Betyget D
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Betyget C
Eleven tolkar, memorerar och framför med säkerhet koreografi och repertoar i sceniska sammanhang med en variation av kroppsliga uttryck. I dansen kommunicerar eleven med publiken samt visar god dansteknik för att skapa en scenisk helhet.
Eleven arbetar med säkerhet med pas de deux.
Eleven anpassar med säkerhet sin dans till musikaliska aspekter, rum och konstnärliga sammanhang.
Eleven tillämpar repetitionsprocessens olika delar samt anpassar och utvecklar konstnärligt uttryck utifrån återkoppling med säkerhet. I samband med detta löser eleven koreografiska utmaningar med gott resultat.
Eleven samarbetar med säkerhet med partner och andra medverkande i konstnärliga processer.
Eleven utvärderar med utvecklade omdömen arbetsprocessen, den egna arbetsinsatsen och resultatet i relation till koreografiska utgångspunkter och förhållningssätt.
Eleven använder med säkerhet begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra inom yrkesområdet.
Betyget B
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Betyget A
Eleven tolkar, memorerar och framför med god säkerhet koreografi och repertoar i sceniska sammanhang med en variation av kroppsliga uttryck. I dansen kommunicerar eleven med publiken samt visar mycket god dansteknik för att skapa en scenisk helhet.
Eleven arbetar med god säkerhet med pas de deux.
Eleven anpassar med god säkerhet sin dans till musikaliska aspekter, rum och konstnärliga sammanhang.
Eleven tillämpar repetitionsprocessens olika delar samt anpassar och utvecklar konstnärligt uttryck utifrån återkoppling med god säkerhet. I samband med detta löser eleven koreografiska utmaningar med mycket gott resultat.
Eleven samarbetar med god säkerhet med partner och andra medverkande i konstnärliga processer.
Eleven utvärderar med välutvecklade omdömen arbetsprocessen, den egna arbetsinsatsen och resultatet i relation till koreografiska utgångspunkter och förhållningssätt.
Eleven använder med god säkerhet begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra inom yrkesområdet.