Betyget E
Eleven visar med viss säkerhet funktionalitet i dansteknik inom den samtida dansens formspråk samt improviserar med godtagbart resultat.
Eleven tolkar, memorerar och utför med viss säkerhet samtida dans utifrån olika konstnärliga förhållningssätt.
Eleven anpassar med viss säkerhet dansens frasering och uttryck utifrån musikaliska aspekter. Dessutom förhåller sig eleven med godtagbart resultat till rum, riktningar och andra medverkande.
Eleven tillämpar den danstekniska träningsprocessens olika delar samt anpassar och utvecklar sin dansteknik utifrån återkoppling med godtagbart resultat. I samband med detta löser eleven danstekniska utmaningar med godtagbart resultat.
Eleven reflekterar över den egna kunskapsutvecklingen och arbetar med viss säkerhet uthålligt och koncentrerat för att utveckla sin dansteknik.
Eleven använder med viss säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikation med andra inom yrkesområdet.
Betyget D
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Betyget C
Eleven visar med säkerhet funktionalitet i dansteknik inom den samtida dansens formspråk samt improviserar med gott resultat.
Eleven tolkar, memorerar och utför med säkerhet samtida dans utifrån olika konstnärliga förhållningssätt.
Eleven anpassar med säkerhet dansens frasering och uttryck utifrån musikaliska aspekter. Dessutom förhåller sig eleven med gott resultat till rum, riktningar och andra medverkande.
Eleven tillämpar den danstekniska träningsprocessens olika delar samt anpassar och utvecklar sin dansteknik utifrån återkoppling med gott resultat. I samband med detta löser eleven danstekniska utmaningar med gott resultat.
Eleven reflekterar över den egna kunskapsutvecklingen och arbetar med säkerhet uthålligt och koncentrerat för att utveckla sin dansteknik.
Eleven använder med säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikation med andra inom yrkesområdet.
Betyget B
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Betyget A
Eleven visar med god säkerhet funktionalitet i dansteknik inom den samtida dansens formspråk samt improviserar med mycket gott resultat.
Eleven tolkar, memorerar och utför med god säkerhet samtida dans utifrån olika konstnärliga förhållningssätt.
Eleven anpassar med god säkerhet dansens frasering och uttryck utifrån musikaliska aspekter. Dessutom förhåller sig eleven med mycket gott resultat till rum, riktningar och andra medverkande.
Eleven tillämpar den danstekniska träningsprocessens olika delar samt anpassar och utvecklar sin dansteknik utifrån återkoppling med mycket gott resultat. I samband med detta löser eleven danstekniska utmaningar med mycket gott resultat.
Eleven reflekterar över den egna kunskapsutvecklingen och arbetar med god säkerhet uthålligt och koncentrerat för att utveckla sin dansteknik.
Eleven använder med god säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikation med andra inom yrkesområdet.